mickies

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 maj 2011 19:44



"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great."


Mark Twain
1835-1910, Author and Humorist



Apropå föregående inlägg.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 maj 2011 18:33


Seriöst? 

Var tog solen vägen? Och värmen? Ska det vara såhär nu hela sommaren eller? Vavavava? Får drömma mig bort till värmen en sekund eller två..


 

Dubai i februari. GUUUUD vad tiden går fort!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 14 maj 2011 12:24


Det var bättre förr!


Ni vet, penna och papper. Man skrev sina arbeten för hand.. först en kladd.. sedan fick man sitta och renskriva så fint man kunde. Det blev oläsligare och oläsligare ju närmre slutet man kom, skrivkramp ni vet. Tippex var ens bästa vän. I alla fall om man skrev med bläckpenna. Bilder "infogade" man inte, nej antingen ritade man själv, eller så klippte och klistrade man lite. Kanske hade man kopierat i en kopiator, det var lite extra pluspoäng på det, i annat fall fick tidningsurklipp duga.


Nu undrar ni säkert varför jag tyckte detta var bättre? Vad kan vara bättre än att med hjälp av ett enkelt knapptryck kunna radera och "ångra" istället för att kleta med tippex? Eller bara klicka på "infoga bild" istället för att leta passande bilder i mammas veckotidningar? 


Jag ska förklara....

Kanske är jag ensam om detta... men när jag sitter vid datorn och ska skriva mitt arbete så blir det liksom att jag helt plötsilgt pysslar med en massa andra saker. Typ.. lyssnar igenom en massa nya goa låtar eller som nu... skriver ett blogginlägg om hur dålig karaktär jag har och hur mycket jag önskar att det var som förr. (Inte helt sant, gillar "ångra-knappen"). Något som skulle kunna ta 2 timmar tar helt plötsligt fyra... bara för att det finns så mycket som lockar när man sitter med datorn i stället för med penna och papper. Visst kan man spexa till det med pennvässaren men inte i två timmar! 


Nej.. 

för min del fick jag gjort mer innan datorn kom in i bilden.. Och då kan jag inte ens göra så mycket med min. Tur är väl det! ;) 


Vad tycker ni om Gagas nya? Den hade jag inte hittat häromdagen om jag inte suttit med mitt arbete... 



Ångrar att jag inte gick på hennes konsert i höstas, synd att det inte finns en rewind-knapp så att man kan spola tillbaka tiden! 


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 13 maj 2011 13:55


Matte har ju noll koll när det kommer till denna bloggen så jag tänkte att jag tar över. Dagens outfit = ett måste enligt mig. Måste ju visa alla där ute vad jag har på mig idag så de inte får för sig att klä sig lika dant! Vore ju katastroooof!


Casual friday idag, ser dock att jag tog lite mycket concealer under ögonen, väldans vad vitt det vart där! Men körde som vanligt på vattenkammat, gäller att vara fin för damerna även om jag skippade skarfsen idag och bara körde på vanligt läder halsband.

Och dem säger att jag aldrig bjuder på mig själv? Va? Här ser ni, även jag kan se ut som ett mongo. Ibland krävs det många omtagningar för att få en bra dagens outfit bild ska ni veta. Ingen är perfekt, även om jag är så nära man kan komma!

"Hallå, damer, här uppe!" Jag driver löptikarna till vansinne nu.. Så fort de ser mig vill de bara att jag ska göra det jag är skapt för.. men matte håller inte riktigt med på din punkten.. Att man aldrig kan få vara ifred alltså! Det är ju inte så att jag håller henne i örat när hon är med Marcus.


Aja folket, det var allt för mig! Ha en go fredagen den 13:e. För det tänker jag ha!  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 11 maj 2011 20:51


... i alla fall i ett fall som detta!


Levde under min almanacka innan vilket var väldigt tråkigt. Det var inte heller så lätt att vara spontan eftersom min almanacka jämt var fullbokad. Så jag tänkte att jag skulle sluta vara en sådan planerare och liksom "släppa loss lite". INGEN bra idé. Dubbelbokad, trippelbokad, fyrligsbokad ja YOU NAME IT! 


Ska ta en titt vad det står på schemat nu... Plugg. Okej, good to know! ;)


   Jag får nog ta tag i vårt förhållande igen och vårda det med kärlek...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 11 maj 2011 11:10

Gillar videon också, den är soft!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 10 maj 2011 20:34


Jag har lätt för att ta åt mig, jag har lätt för att stissa upp mig över saker som egentligen inte borde bekymra mig. De som känner mig väl skulle nog kunna säga att jag kan vara lite "hispig" och en sådan som tänker och grubblar alldeles för mycket.


Men när till och med min pappa som är en av dem som brukar säga att jag ska andas och ta ett steg tillbaka reagerar så är det fan inte okej!


Arg, besviken, ledsen? Jag vet inte. Ett stort jävla frågetecken? Ja. 


Kliar i fingrarna, vill bara BERÄTTA, SKRIKA UT DET, men jag måste lugna mig och inte agera överilat. Kanske inom sinom tid. För detta tål fan att spridas!  

Ovido - Quiz & Flashcards