mickies

Alla inlägg den 8 maj 2011


Firade Linnies 25 årsdag igår (tre dagar förtidigt) med pompa och ståt ute bland åkrar och växthus i Görarp. Härligt! Jag höll mig till Ramlösa av olika skäl (sympatisera med Maria som körde, träning idag, plugg, kalas etc.) så jag var ju inte i närheten av att vara onykter. Maria släppte mig hos Marcus och sen sov jag där i natt. Det jag inte tänkte på var att de kläderna jag hade på mig när jag kom var de jag skulle ha på mig idag när jag lämnade. En klassiker.


Walk of Shame... varenda en jag mötte på hemvägen ville jag förklara mig inför, det var ju ingen Walk of Shame i den bemärkelsen för;


  • Jag var inte full/bakfull när jag knatade hem.
  • Jag stank inte av gårdagens fylla, svett och ångest.
  • Jag hade inte smink utkletat i hela fejset, eftersom jag var nykter hade jag vett nog att sminka av mig innan jag gick och la mig.
  • Mina kläder var hela och rena och utan suspekta fläckar (nu tänker jag spår av alkohol och fyllekäk, inget snusk!)
  • Jag vinglade inte fram på 15 centimeters klackar utan jag promenerade hem i "fotriktiga skor". 
  • Jag sov hos min pojkvän.

Mötte en hel del qvinnor på vägen hem med handväskan i högsta hugg, håret på ända, mascara under ögonen och blicken stadigt fokuserad i marken. När de gick förbi mig lyfte de blicken i samförstånd men då skakade jag lät på huvudet och hostade fram "pojkvän" och då skämdes de igen. (Nästan i alla fall)
 
Den här klänningen dansade jag hem i för en stund sedan. Från London! (Alltså köpt i London, jag gick bara från Trädgårdgatan thank god!)

Ovido - Quiz & Flashcards