mickies

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 mars 2011 22:26

  Värt väntan!!!!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 mars 2011 20:17


Folk ska tura och gå på barrunda.. ska jag tura och gå på barrunda? Blev nästan lite sugen.. Sugen på att supa mig redlös och bara slappna av för en sekund. Okej, kanske inte redlös men liksom sådär lagom... så kan jag köra på i 130 sen de närmsta 10 veckorna. Men så är det skola imorgon klockan 8... och en jivla massa pluggande som står på schemat i helgen... och så missar jag en dags skrivande för jag ska jobba... men som sagt... det hade varit skönt att "försvinna" för en stund... blunda för verkligheten...


Humm.... humm....


Eller så är det bara att kasta sig över Rubenowitz... får fundera, först mat (den blev god). Min mage är inte glad på mig idag för den har inte fått något ordentligt att äta. FY på mig. Slarvat mycket denna veckan och det märks för den svider som in i bomben :-(


 

Ser gottit ut! A la Bells.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 mars 2011 19:17

  Godkväll!

Nyss hemkommen från Landskrona, gud vilken deprimerande stad! Men jag fick tag på en av de böckerna jag behöver! :-) Och för det tackar jag Emilia, hon som frågade om jag ville följa med på en tur. Jag är lite lätt panikik över att jag inte fått hem de böckerna jag behöver DENNA veckan... Så mycket strul. Så jag hoppas att de kommer imorgon. Nu har jag i alla fall EN. Ett framsteg! 


Nu när jag kom hem till min lilla lya så kände jag bara... Hur mycket skulle jag vara beredd på att betala i månaden för att ha en privatkock? MYCKET! Nu har jag förvisso nästan det men som idag när jag inte ska träffa min PV så måste jag ju laga mat själv... Så skönt det varit om man haft en privatkock i telefonboken då som man kunnat ringa in. Men men... det är bara att hugga tag i grytorna och låta fantasin flöda... 


Lite mat i min mage så kanske till och med jag kan bli trevlig?

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 mars 2011 10:27


Sist vi hade kalas dök dessa 3 män upp. Ingen visste var de kom från men de var rätt trevliga så vi lät dem stanna på en bit mat.... 


   



(Tänk vad kul man kan ha med en kamera, 3 män och ett hår!)  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 mars 2011 17:09


Ja, detta har varit en kanondag och än är den inte slut! Vet ni varför den varit bra?


Jo....


- Jag har tränat! Vilket alltid känns bra.


- Jag har uträttat många måsten som stod på min "to-do"-lista.


- Jag har hunnit med en lunch med två trevliga pågar (varav den ena var min fining)


- Jag har varit på en mycket intressant föreläsning om LEDARSKAP ( i synnerhet Hälsofrämjande).


- Jag har fått en go kussekram! Fått alldeles för få sådana på sistone.


- Jag har träffat min "lillasyster" Emilia. Jag blir alltid glad av att träffa henne <3


That's about it so far! 


Nu ska jag hoppa i mysdressen och sticka hem till min mormor, hon ska bjuda mig och brorsan på rårakor. Har ni smakat det? Så gott! Hon lagade jämt det till oss när vi var små och jag ljuger inte om jag säger att jag inte ätit det på säkert 6-7 år... Ska bli smaskens! Förhoppningsvis dyker lilla mamsen upp sen. Vi ska se Oceans (ÄNTLIGEN!!) och kura ihop oss i mormors soffa. Sedan hem i snarklådan och mysa med min älskling.


Hur bra dag?! 


 

Puss på er!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 29 mars 2011 19:55


Sååååå trött. Eller nej... utmattad! Och har en ond mage..


Suttit och letat kurser nu i över en timme. Ätit lite jordgubbar. De smakade inte så mycket men det kändes liksom lyxigt ändå. Jag har även skrivit ihop ett gruppkontrakt. Det känns bra. Jag har inte själv hittat på reglerna, dem var vi eniga om :-) Men det känns som en bra början när man ska skriva uppsats i fem veckor.


Vi började en ny kurs igår, Hälsofrämjande ledarskap, låter spännande va? Det är det..! Har knåpat ihop mina mål inför kursen. Planerat min tid osv. Så just nu uttnyttjar jag lite av min "övriga tid". Fyra-fem timmar om dagen har jag som jag kan göra vad jag vill. Och med det menas typ städa, träna, umgås, jobba, vara i stallet. Ja, vad jag nu kan tänkas vilja göra.


Och skulle jag behöva jobba en heldag så får jag helt enkelt ta en helgdag till skoldag. Hänger ni med? Känns i alla fall bra. Som om jag kan få tiden att räcka till ännu bättre nu. Sju-åtta timmars sömn. Åtta timmars plugg. Tre timmars äta och duscha. Resten "göra-vad-jag-vill-tid". 


 



:-(

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 29 mars 2011 12:39

Lite mkt suck, pust, stön och stånk i bloggen nu men saker och ting går inte riktigt som de ska just nu....


Jag vill egentligen bara ställa mig på balkongen och skrika


HELVETES JÄVLA *****(det fulaste svärordet jag kan)!!!!!! 




Ovido - Quiz & Flashcards