mickies

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 23 mars 2011 14:14

MOHAWK VS GOLDINGS: 5,5%


Doft: Svag

Smak: Väldigt besk, ganska smaklös i övrigt. Påminde lite om "shandys" 

Utseende: Orange, klar, halvmörk.


Betyg: 2


 


INNIS&GUNN ORGINAL: 6,6%


Doft: Sötaktig

Smak: Söt, honungssmak med inslag av något "juligt" som jag ej kunde sätta fingret på.

Utseende: Ljus, guldfärgad. Tänk ljus sirap.


Betyg: 3,5


 


INNIS&GUNN RUM CASK: 7,4%


Doft: Svag (eller är det mitt luktsinne som är kasst?)

Smak: Söt men besk med en svag kaffesmak.

Utseende: Mörkbrun, som Coca-Cola ungefär!


Betyg: 3,5


 


SAMUEL ADAMS BLACK LAGER: 4,9%


Doft: Inte mycket

Smak: Kaffe.... mocca typ!

Utseende: Coca-Cola-brun!


Betyg: 2


 


WHITSTABLE BAY: 4,5%


Doft: ??? (Jag börjar nog bli lite snurrig i bollen här för det är svårare och svårare att läsa vad det står...)

Smak: Citrussmak

Utseende: Ljus sirapsfärgad


Betyg: 2




WEISBEER-FRANZISKANER: 5,0%


Doft: Jordgbbe

Smak: Bamses tandkräm, frisk och bärig smak

Utseende: Grumlig, ljus


Betyg: 3,5


 


INDIA PALE ALE FULLERS: 5,3%


Doft: Citrus, lite artificiell doft

Smak: Mycket besk med citrus smak

Utseende: Ljus sirapsfärgad.


Betyg: 1



YOUNGS DOUBLE CHOCOLATE STOUT: 5,2% (Favorittippad)


Doft: Ingen direkt lukt

Smak: Mycket kaffedoft, svag svag doft av choklad

Utseende: Kaffesvart


Betyg: 1,5


 

Vi orkade ju aldrig dricka alla ölen... man blir rätt mätt! Men dessa var de vi hann med och jag kan säga att det inte var någon som imponerade på mig sådär märkbart. Skulle vara Innis&Gunn Original. Den skulle jag kunna tänka mig att dricka iskall en varm sommardag. Chokladölen var HEMSK! De andra gav den en 4 (utom Kadir, han gav alla 1:or haha) men jag klarade inte av kaffesmaken.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 23 mars 2011 14:05

Nyss hemkommen från tandläkaren. De sa att jag hade fina tänder, det sa minsann och dar aldrig Henrik, min extandläkare! Jag kände på mig att det var något skumt med honom... I vilket fall som helst så har jag bokat tid för att få en bettskena... Sexigt va? Ska ha den när jag sover för jag gnisslar sönder mina tänder och mitt huvud när jag är stressad. Inte bra. 

Slutade jobba klockan 12 idag och vet ni, det ska bli skönt med någon timme ledigt innan jag ska hasta vidare. Visserligen står bara roliga saker på schemat, stall och sedan jogg med min älskling. Därefter tror jag faktiskt att jag är hembjuden på middag hos hans mammi.


  Jag är så hungrig så jag håller på att svimma. Häromdagen gjorde M en sådan här smarrig burgare. Han var sugen men jag vägrar äta köpa så vi gjorde lyxburgare. Så mycket GODARE och så mycket NYTTIGARE. Plågsamt att titta på den nu alltså... vattnas i munnen.... Jag har fått sånt banangojs på tänderna, ni vet som man fick förr i tiden haha, så jag får ej äta på en stund.


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 22 mars 2011 18:54

Denna veckan känns som en enda lång uppförsbacke. Det känns som om jag har en miljon saker inbokade, när ska jag hinna sätta mig ner och andas? Det var länge sedan jag kände mig gråtfärdig, kanske är jag bara trött. Varit en tuff dag men jag har samtidigt lärt mig mycket och utvecklats på jobbet. 

Med London i tankarna så går det. Tisdagen är snart slut. Kan stryka ännu en dag ur almanackan och några saker på min "to-do-list". Det känns skönt.. som om lungorna sakta men säkert fylls med luft igen. Hur gör ni för att hantera stress? Jag brukar träna. Men idag fungerade det inte så bra, kroppen känns utmattad. Vet inte om jag har någon sjuka på G, alla runt om kring mig har varit febriga men jag har klarat mig, peppar peppar. 

Denna bilden skänker mig lite ro. Den är tagen i Rom utanför Petri-kyrkan. ÅK DIT! Så vackert så vackert. Snart London, som jag längtar!  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 21 mars 2011 22:44

 

Nu ska jag krypa ner brevid min fining efter en något vrickad dag. Om man säger som såhär, det har inte varit min dag idag. I alla fall inte förrän efter klockan 18 då jag mötte upp Marcus och han bjöd mig på lyxig sallad och en massa kärlek.


Dags att återgälda...!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 21 mars 2011 22:33

Sugarsnaps

Morötter

Babyspenat

Quinoa

Haloumi

Gurka

Salladsmix

Fetaost

Oliver

Champinjoner

Parmaskinka


Min älskling vet då hur man matar en prinsessa! 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 20 mars 2011 20:16

Har ni sett det? Man blir ju så glad av att titta på det!


"Vet du vad bil heter på engelska?"


"Ahhh, bajle"


____________________________________________________________________



" Ibland låter det lite som skånska när du pratar engelska"



"Ahh, men det är bara för att jag är sörmlänning!"

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 20 mars 2011 18:41

Jag brukar normalt sätt aldrig kunna sova ut på helgerna, vaknar alltid runt åtta och börjar vrida och vända på mig i sängen tills min pojkvän vaknar. Hjälper inte det så brukar jag peta lite på honom och fråga "Vill du sova mer?". Får oftast svaret "Nej...." följt av en STOR suck. Jag undrar varför ;-)

I vilket fall som helst... det jag ville komma fram till var/är att imorse så sov jag till kvart i elva! Så skönt! Kankse inte så konstigt, blev rätt sent igår efter ölprovningen, vi orkade inte smaka av alla. Men så roligt det var! Vi betygsatte och diskuterade vilka dofter och smaker vi kände. Återkommer med favorit! Spenderat eftermiddagen i stallet, det gick riktigt bra idag. Hade inte så mycket lust att åka dit, ville bara stanna hemma och mysa i soffan. Men jag drog med mig lilla mammsen och stack ut och det var BRA gjort. Nu är jag trött i kroppen och mycket nöjd med Lalle.


   

Sötnos!




Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 mars 2011 17:58

  

Kändes ovant att spatsera runt bland hyllorna på systemet. Long time no see. Köpt ett tiotal olika så nu ska det provas, är bland annat nyfiken på en med chokladsmak?! Återkommer i morgon med betyg! Ha en trevlig lördagkväll! 

Ovido - Quiz & Flashcards