mickies

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 23 mars 2011 15:24


1:ans buss en tidig morgon... Bussen stannar till för byta av busschaufför...


"Hallå hallå allihopa" 

(Ny busschaufför)


......

..

.

Tystnad


"Hej"

(Jag hör mig själv säga hej, ingen annan gör ju det, otrevligt!)


"Är den bussen fungerande idag?"

(Ny busschaufför)


"Ja, annars hade jag ju ente kunnat köra den"

(Gammal busschaufför, sur och vresig. Typisk svenne)


"Och den väg?"

(Ny busschaffis, fortfarande lika glad)


"Fulla av håulor som vanlet"

(Gammal busschaufför, bred skånska)


"Ahahahahahaaaa, fulla och hala som vanlig, hahaha, den var rolig den!"

(Ny busschaufför hoppar in bakom ratten, glad å hågen och stolt som en tupp över sitt jobb)



Vilken kanonstart på morgonen! Man blev på så gott humör efter att ha klivit in, det smittade liksom av sig. Att han sedan pratade genom hela bussresan gjorde inte saken mindre kul. "Halåååå, kan ni gå bak, vi måste släppa in mera, jag får min lon min ni komma försent till skola om jag ej kan kora nu".




Det borde finnas fler som honom!!!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 23 mars 2011 14:14

MOHAWK VS GOLDINGS: 5,5%


Doft: Svag

Smak: Väldigt besk, ganska smaklös i övrigt. Påminde lite om "shandys" 

Utseende: Orange, klar, halvmörk.


Betyg: 2


 


INNIS&GUNN ORGINAL: 6,6%


Doft: Sötaktig

Smak: Söt, honungssmak med inslag av något "juligt" som jag ej kunde sätta fingret på.

Utseende: Ljus, guldfärgad. Tänk ljus sirap.


Betyg: 3,5


 


INNIS&GUNN RUM CASK: 7,4%


Doft: Svag (eller är det mitt luktsinne som är kasst?)

Smak: Söt men besk med en svag kaffesmak.

Utseende: Mörkbrun, som Coca-Cola ungefär!


Betyg: 3,5


 


SAMUEL ADAMS BLACK LAGER: 4,9%


Doft: Inte mycket

Smak: Kaffe.... mocca typ!

Utseende: Coca-Cola-brun!


Betyg: 2


 


WHITSTABLE BAY: 4,5%


Doft: ??? (Jag börjar nog bli lite snurrig i bollen här för det är svårare och svårare att läsa vad det står...)

Smak: Citrussmak

Utseende: Ljus sirapsfärgad


Betyg: 2




WEISBEER-FRANZISKANER: 5,0%


Doft: Jordgbbe

Smak: Bamses tandkräm, frisk och bärig smak

Utseende: Grumlig, ljus


Betyg: 3,5


 


INDIA PALE ALE FULLERS: 5,3%


Doft: Citrus, lite artificiell doft

Smak: Mycket besk med citrus smak

Utseende: Ljus sirapsfärgad.


Betyg: 1



YOUNGS DOUBLE CHOCOLATE STOUT: 5,2% (Favorittippad)


Doft: Ingen direkt lukt

Smak: Mycket kaffedoft, svag svag doft av choklad

Utseende: Kaffesvart


Betyg: 1,5


 

Vi orkade ju aldrig dricka alla ölen... man blir rätt mätt! Men dessa var de vi hann med och jag kan säga att det inte var någon som imponerade på mig sådär märkbart. Skulle vara Innis&Gunn Original. Den skulle jag kunna tänka mig att dricka iskall en varm sommardag. Chokladölen var HEMSK! De andra gav den en 4 (utom Kadir, han gav alla 1:or haha) men jag klarade inte av kaffesmaken.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 23 mars 2011 14:05

Nyss hemkommen från tandläkaren. De sa att jag hade fina tänder, det sa minsann och dar aldrig Henrik, min extandläkare! Jag kände på mig att det var något skumt med honom... I vilket fall som helst så har jag bokat tid för att få en bettskena... Sexigt va? Ska ha den när jag sover för jag gnisslar sönder mina tänder och mitt huvud när jag är stressad. Inte bra. 

Slutade jobba klockan 12 idag och vet ni, det ska bli skönt med någon timme ledigt innan jag ska hasta vidare. Visserligen står bara roliga saker på schemat, stall och sedan jogg med min älskling. Därefter tror jag faktiskt att jag är hembjuden på middag hos hans mammi.


  Jag är så hungrig så jag håller på att svimma. Häromdagen gjorde M en sådan här smarrig burgare. Han var sugen men jag vägrar äta köpa så vi gjorde lyxburgare. Så mycket GODARE och så mycket NYTTIGARE. Plågsamt att titta på den nu alltså... vattnas i munnen.... Jag har fått sånt banangojs på tänderna, ni vet som man fick förr i tiden haha, så jag får ej äta på en stund.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards