mickies

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 juli 2011 00:24

 

VECKANS JOBB ÄR UTFÖRT

LÄGENHETEN ÄR STÄDAD

SÄNGKLÄDERNA BYTTA

& JAG ÄR REN



NU ÄR DET HELG!  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 juli 2011 00:19

Taget för några månader sedan då jag var lite slapp med träningen, hoppas det syns förändring nu?!


En sak som är viktig att tänka på när man föreställer sig själv i sin drömkropp är att vara realistisk. Jag skulle tillexempel aldrig kunna få Nicole Richies kropp. För det första är jag myyycket längre, kraftigare skellet och lite mer booty. Var därför rättvis mot dig själv när du väljer förebild. Eller utgå från en bild på dig själv där du inte trivdes med det du såg. Det är egentligen ännu bättre, då utgår du ju från rätt förutsättningar. Hur mycket jag än vill bli av med mina kurvor, hur mycket jag än försöker, så kommer det inte att gå. That's a fact. Skelletet går inte att minimera utan det är bara att försöka gilla läget.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 29 juli 2011 16:24

Min mage är helt putig. Äckligt :((

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 29 juli 2011 07:29

Trött tjej som ska räkna kassa =   100, 200, 300... Zzzzz.... Vänta var var jag nu? 100, 200, 300....ZzzZzzzz... Ingen vidare kombination om ni förstår vad jag menar? Jag räknade och räknade och siffrorna bara snurrade men jag kom hem till slut. Och nu är det på nästa jobb, Richards sista dag idag. Det känns tråkigt för jag gillar kombinationen av människor på den avdelningen jag jobbar. Bara nu i semestertider känns det liksom inte som "hemma" när inte alla är där samtidigt. MEN, såklart kul för Richard :)


Idag, mina vänner, är det baske mig bara några timmar kvar till HELG

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 28 juli 2011 06:37

... istället för att stirra dig blind på siffran vågen visar. 


Vilket jag tror de flesta tjejer gör. Det är så himla viktigt för oss att väga si och så mycket (lite). För min del är vågen lite av en fiende. Allra helst eftersom jag styrketränar en del för att tighta upp kroppen. Så deppa inte ihop om siffran visar samma på vågen, utgå ifrån dina kläder! Detta gäller även omvänt, kanske väger du fortfarande detsamma med kläderna sitter tightare? Då har du förmodligen rört lite för lite på dig på sistone... ;) Muskler väger ju mer än fett men tar mindre plats! 


Denna bilden tog jag för några veckor sedan. När jag köpte dessa jeansen var de "håll-i-magen-och-dra-och-knäpp-knappen-fort-som-faaaaan-tighta" . Nu är de nära på boyfriendjeans.. MEN inte enbart för att jag krympt lite för de VÄXTE faktiskt i tvätten också. Så en kombo.. Hört talat om jeans som växer någon gång??? Tycker det är helmysko...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 27 juli 2011 13:35

... Står det på mina byxor. Kan hålla med till viss del, jag menar "det löser sig"! Men... Finns en del saker i mitt liv som jag tar väldigt seriöst på och det är...



#1 Min Marcus - känns det rätt så känns det rätt. För första gången i mitt liv har jag bara ögon för en person. Han lyckas tillfredställa alla mina behov och kan hantera mitt humör. Han är min guldklimp, den bästa!


#2 Min familj - Mamma, Pappa och min kära lillebror Max. De har känt mig i hela mitt liv (okej inte Max då) och de tycker om mig precis för den jag är. Visserligen brås jag ju på dem så vad ska de göra? Men jag älskar dem av hela mitt hjärta, de är den bästa familjen man kan tänka sig.


#3 Min släkt - underbara hela högen. Jag har ju bara tre kusiner och de är kusk kärlek på hög nivå, nästan som systrar. Farmor och mormor, bästa mest kramgoa tanter man kan önska sig. Som älskar att skämma bort och pyssla om. Mys!


#4 Min skola - vad ska jag säga? Min framtid hänger på min prestation i skolan. Höga krav leder till bra resultat, hur skulle jag inte kunna ta den seriöst?


#5 Min hälsa och min träning - jag försöker alltid att leva hälsosamt. För närvarande lever jag ytterst hälsosamt. Viktigt är att hitta en balans som passar en själv. Jag känner mig nöjd med mitt träningsupplägg och min kost just nu. Där finns utrymme för vila och lite snask men i övrigt har jag kontroll över det. Jag har en tendens att tappa det lite.. På båda hållen men nu känns det bra!


#6 Mitt jobb - oavsett vad jag jobbar med tar jag alltid det väldigt seriöst, för mi är det viktigt att prestera och leverera. Och att känna min nöjd med min insats. Detta kan ibland vara lite jobbigt... Höga krav är inte alltid bra. ( Därför chillar jag lite nu genom att uppdatera min blogg ;)



Hur är ni? Enbart oseriösa? Självklart måste man släppa in spontaniteten i klivet, något som baby lärt och övar mig i :)

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 27 juli 2011 09:40

Jag säger ba FULLT klockan 02.00 och MEGAKÖ. Ni som ej var där borde känna er deppiga idag! :P

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 26 juli 2011 22:02

Blir dock inga höga klackar för min del, inte såååå snyggt till zipperallen ;) Alltså.. måste ha bästa jobbet. Jag tjänar pengar samtidigt som jag kan sitta och spana på min hunkiga pojkvän! Wohoo!


Ses snart! Kvällen till ära öppnar vi 23.00, be there on time för att få ett par snygga klackar med dig hem!

 
Ovido - Quiz & Flashcards