mickies

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 augusti 2011 16:00

- Fri tillgång till sambos garderob!


Dagar som denna underbara augustionsdag när kylan är väldigt påträngande finns det inget bättre än att rota fram en stor varm kofta ur babys garderob. Ett plus i kanten är lukten, hans doft som sitter kvar i koftan, och som gör mig sådär löjligt varm om hjärtat. Kallt sa du? Not anymore!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 augusti 2011 13:54

Medan folk blir ljusare på sommaren och mörkare på vintern kör jag en omvänd variant. Jag kände att jag behövde en förändring.. och ljus i denna mörka tid.. så jag gick och ljusade upp mitt väldigt mörka hår! (Pågående process, men just nu är jag nöjd med denna ljusbruna färg jag fick). Caroline som jag klippte mig hos (Plats XI) gjorde ett SUPERbra jobb, första gången på åratal som jag kände mig nöjd när jag gick från frisören!   

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 31 augusti 2011 09:05

        Jamen typ..

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 augusti 2011 17:15

Aktiverum har klämt in core 30 på tisdagar. Ultimat tycker jag! För kan Aktiverum klämma in det så kan vem som helst klämma in det. 30 minuter är ingen tid alls och alla mår bra av att träna bålpartiet, det är ju det som håller upp våra kroppar! Så idag ska jag köra det innan jag harvar runt lite på gymmet. Excellent tisdag! 


Vem vill inte ha en VS-mage liksom?  

,

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 augusti 2011 11:49


Ibland (ofta omkring den 3-5 timmen) så undrar jag varför jag gått med på att passa detta lilla mongo... När jag ser honom jaga sin svans i evigheter, bita på allt han kommer över, hitta på hyss och djävulskap.. ja då undrar jag ibland vad jag gett mig in på.. 


Men sen så kommer tillfällena då han rätt och slätt bara kommer fram och lägger sig i knäet på en, eller slickar en med sin rosa lilla tunga som för att säga "förlåt för att jag är så dampig"... Då är kommer jag på VARFÖR.. det är ju helt underbart!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 augusti 2011 08:15

- Att få vakna brevid den person man älskar varje dag.


So what att han snarkar, slåss i sömnen och är nästintill omöjlig att väcka. Han ligger där, hans famn är varm och go (han slåss inte alltid) och han är det första jag vill se när jag slår upp ögonen på morgonen.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 30 augusti 2011 07:45

Jo men visst! Så härligt! Jag har ju gått och saknat skolan under hela sommaren (nördigt jag vet) och idag är det dags för "inskrivning". Klockan 15.00-17.00 Ska bli så kul att få träffa alla vänner som också ska läsa denna kursen, för det har inte blivit att vi setts så mycket i sommar. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards