mickies

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 5 augusti 2011 23:02

Kvällen i Götet fortsatte i goda vänners lag. Efter Liseberg begav vi oss hem till kära Backe. Medan pojkarna spelade Fifa och drack öl tog jag en powernap. Tur var nog det. Vi gick ut med tanken om en lugn, trevlig middag... Möte upp Nixa och sedan gick vi på jakt efter en uteservering med god mat. 


Vi fann den och tog in en flaska vin och lite mat. En flaska blev två flaskor innan vi begav oss. När vi satt där lyckades Nixa på något sätt övertala oss att svänga inom Port de Soleil. Backe skulle jobba dagen efter så han avvek och vi andra strosade frammåt i natten. "Oh så skönt att vara såhär salongsberusad och inte dräggiigt full som hemma". 1 timme senare såg det ut så här....

10 minuter senare...

VIP precis vid DJ-båset. Här spårade det ut... 50 minuter senare såg det ut såhär...

 

SNYYYYYGGT!

Vi konstaterade en del saker dagen efter:

- Hade vi varit i Vegas hade vi gift oss. Jag sa till Nixa "Jag älskar din vän och jag kommer gifta mig med honom bara så du vet!" Varpå han skriker "MINA VÄNNER SKA GIFTA SIG, VI MÅSTE HA CHAMPAGNE!"

- Man ska inte leka med elden i detta tillstånd. För att fira vårt giftemål fick vi in isfacklor(?) som bertendern satte fyr på åt mig. Detta resulterade i att jag brände sönder babys kind och hals i ett ouppmärksammat moment..

- Champagne i de mängderna resulterar i kaos, utan att man är medveten om kaoset

- Efterfest är inte alltid det bästa alternativet, speciellt inte i det tillståndet vi var i

- Göteborg och Port de Soleil kan fan i mig leverera


Tack baby och Nixa (och Backe på ett hörn) för en WONDERFUL kväll! 







Av Mikaela Hutzelmann Persson - 5 augusti 2011 22:43

Förra lördagen packade jag och baby in oss i bilen och åkte upp till Götet och Liseberg. Som vi hade längtat och planerat.. "Vi måste åka den å den..." Förmodligen den sämsta dagen på hela sommaren att åka, haha. Strålande solsken och nyss lön, det var maxat med folk! 

Dessutom hade vi glömt en ganska viktig detalj, att säkerställa så att vi gillar samma typ av karuseller.... Jag är världens mes när det kommer till sådan och när baby drog igång snacket om Höjdskräcken, Kanonen och Atmosfear så började jag källsvettas i värmen. Med andra ord hade han åkt hela vägen upp till Liseberg med räddharen själv. Som tur var möte vi upp Sara och hennes två galna vänner efter många om och men. Trots detta hann vi bara avverka 2 (jag) respektive 4 (M) karuseller på hela dagen! (Typ 6-7 timmar). Sickness. Men jag var så lycklig ändå, det var liksom lite semester att strosa runt där med babys hand i min och bara det var väl värt pengarna!

Till saken hör kanske även att baby sa "Jag åker inte hem innan jag vunnit nått, ALLA som varit på Liseberg vinner en storvinst. Jag MÅSTE!" Jaja... Och visst vann han! "Väl värt de 60 kronorna jag satsade, Mikaela vad kostar ett kexchoklad? 4 för 20? Jamen då är det ju väl investerade pengar, då har jag ju TJÄÄÄÄÄNAT på de!!!" Lyckan själv. JOMENVISST, men alla de andra 100-lapparna du spenderat i de andra hjulen i jakt på vinsten då? Haha, så söt. Men vem vill ta ifrån ett barn lyckan av att just ha vunnit stjärnvinsten?  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 5 augusti 2011 07:34

2,5 timmars sömn inatt. Javisst! Lämnade aldrig jobbet, det följde med in i drömmen. Har tagit betalt av mängder under de 2,5 timmarna. Så lite sömn gör en lustig. Typ... berusad. Hoppas jag klarar bilfärden till jobb. Idag är det fredag! Det firar vi med fredagskänsla på Cardinal. Kom och joina mig och förgyll mitt jobb vettja! (Det behöver visserligen inte förgyllas, men kom ändå!) Snart bara 2 veckor kvar på TNT, OMG vad sommaren snurrat iväg. Jag gillar det! Snart tillbaka till skolbänken, wiee!  

Ovido - Quiz & Flashcards