mickies

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 26 augusti 2011 18:52

Sushi på Väla. Nått "nyttigt" bland allt onyttigt. Oh, jag blev så lycklig! 10 bitar för 73 spänn, som hittat. Stora var dem också, blev proppmätt fast att jag var vrålhungrig! Miso och vatten ingick. Ja, nu låter detta som värsta reklaminlägget haha, men jag blev som sagt väldans glad ;) Nya Väla kändes faktiskt sjukt fräscht!


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 26 augusti 2011 12:15

OHHH, sambo är mitt nya favoritord ♥ Idag ska vi fixa lite förnödenheter och Ikea är ju bäst på förvaring (knappt offer för reklamen). Eftersom min (vår) lägenhet är ganska liten så krävs det lite planering och lite smart tänkande. Så nu ska vi slå våra kloka huvuden ihop. Ska se till att få upp den där kökslampan som väntat sedan i vintras på att få hängas upp... Borren är hemburen.. (för 2 månader sedan).. kroken är fixad (någongång i våras)... alla "delar" inköptes i samband med lampköpet... så ja.. What are we waiting for? Det rätta tillfället...!


Sambo i vårt kök som ännu saknar (en snygg) kökslampa!  



Av Mikaela Hutzelmann Persson - 26 augusti 2011 09:32

Jag vaknade halv 6 (!!!) imorse, somnade om och sov till sju. Fixade lite hemma sedan köpte jag bullar och överraskade mamma med "lyxfrukost". 


Idag unnade jag mig en GI-bulle. Det är ju semester. Denna veckan har jag gjort som alla andra semesterfirare. Smakat den där glassen jag varit sugen på hela sommaren, ätit den där kanelbullen som såg frestande ut och idag "lyxfrukost". Snart är det måndag igen och då är det slut på "syndandet"! I vanliga fall undviker jag bröd, äter mestadels knäcke och finn crisp. Gott, nyttigt och mättande!


(Kuriosa: En vit fralla, 70 gram, innehåller 195 kalorier. Därför ska bullar till frukost ses som "lyx" enligt mig. Äter du 1-2 bullar med smör, ost, skinka, leverpastej eller vad du nu kan tänkas gilla för pålägg, dricker juice, mjölk eller kanske till och med oboy så är du uppe i en väääldigt kaloririk frukost. Som sagt, det är bra att vara medveten.) 


  

Ovido - Quiz & Flashcards