mickies

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 4 juli 2011 19:54


Idag har jag varit världens mest förvirrade människa. Så nu vet nu det!


Sitter i min soffa nu och gottar i mig tonfisksallad och majskolv. Mumsi. Tränade bort 450 kalorier nyss så kan äta med gott samvete. Hållt mig väldigt bra idag, inte alls ont i magen. Skönt. Om jag äter lite och nyttigt och var tredje timma får jag ej ont i magen. Men på helgen glöms det lätt bort så får vara duktig och sköta mig i veckorna!


Träna efter jobb. SÅ GOTTIT!   

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 4 juli 2011 00:10


Hur mycket jag än försöker så kan jag inte skaka av mig den.... 


min G U M P I


spelar ingen roll om jag går ner i vikt....


jag går ner över allt utom just där...!


och jag vette tusan om jag vill ha jääääättesmal kropp och enorm rumpa (proportionerna blir ju annorlunda)


kan den inte bara sluta tycka om mig så mycket och släppa taget...?


Gärna.... typ just precis i detta nu!



Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 juli 2011 21:50



När man har människor omkring så 23/7 mer eller mindre är det rätt skönt med en kväll i sin "ensamhet". Skickade iväg M på äventyr, åt kallops hemma och avböjde sedan sällskap för kvällen. 


Pysslat lite med mig själv, färgat håret, målat tånaglarna, färgat bryn och fransar och... busat....

JA!!! Jag vet... luktar illa och man måste springa runt naken i evigheter (kräver alltså ensamhet) men ALLA andra gör det så varför skulle inte jag kunna? Jag har tröttnat på att vara blekast i stan...


Tycker TNT kunde installera lite UV-lampor inomhus. Inte så starka men i alla fall så att man kunde få lite färg! Hade inte det varit kanon eller?



 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 juli 2011 20:58



Gammal godning,,,

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 juli 2011 13:20

"

Today I will make a difference.

I will begin by controlling my thoughts. A person is the product of his thoughts. I want to be happy and hopeful. Therefore, I will have thoughts that are happy and hopeful. I refuse to be victimized by my circumstances. I will not let petty inconveniences such as stoplights, long lines, and traffic jams be my masters. I will avoid negativism and gossip. Optimism will be my companion, and victory will be my hallmark.


Today I will make a difference.

I will be grateful for the twenty-four hours that are before me. Time is a precious commodity. I refuse to allow what little time I have to be contaminated by self-pity, anxiety, or boredom. I will face this day with the joy of a child and the courage of a giant. I will drink each minute as though it is my last. When tomorrow comes, today will be gone forever. While it is here, I will use it for loving and giving.


Today I will make a difference.

I will not let past failures haunt me. Even though my life is scarred with mistakes, I refuse to rummage through my trash heap of failures. I will admit them. I will correct them. I will press on. Victoriously. No failure is fatal. It's OK to stumble...I will get up. It's OK to fail...I will rise again.


Today I will make a difference.

I will spend time with those I love. My spouse, my children, my family. A man can own the world but be poor for the lack of love. A man can own nothing and yet be wealthy in relationships. Today I will spend at least five minutes with the significant people in my world. Five quality minutes of talking or hugging or thanking or listening. Five undiluted minutes with my mate, children, and friends.


Today I will make a difference.


Max Lucado
From "On The Anvil"
Copyright (Tyndale Publishing, 1985) Max Lucado, Used by Permission

"

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 2 juli 2011 19:31


Nu har jag jobbat 2 veckor. "Bara" 6 veckor kvar... sen får vi se vad som händer... En resa hade suttit fint men just nu känns det ganska långt borta med tanke på att min lön suger och jag har 9000 i restskatt. Tjoho :)


Fast när man jobbar är de små vardags tingen så mycket härligare. Som att ligga i en för stor tischa med stålmannen kallingar och kolla på gamla Beck-filmer. Hade aldrig pallat det för några veckor sedan, fick panik av att bara slappa. Nu är det bara härligt.


 

Ovido - Quiz & Flashcards