mickies

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 21 juli 2011 18:53


Idag har jag en riktig skitdag. Eller i alla fall på jobbet. Har varit på IKEA nu, helt utmattad. Får bli en lugn kväll i kväll, ska bara pyssla om mig själv och tända ljus i rusket. Alla har sagt till mig "ta det lugnt och var rädd om dig", jag har svarat "det är lugnt, jag klarar det". Och nu kom allt KABOOOM, trött het både psykiskt och fysiskt. Nu låter det som om jag är deprimerad och gått in i väggen och är jäääättesjuk, men så är det ju givetvis inte. Min kropp säger bara "ta det lugnt för en stund" och jag antar att jag måste lyssna på det. Kanske.. Ska få i mig lite mat, mår jag bättre sen blir det nog en träningstur. 


Skulle vilja trolla mig hit just nu, Bab-al-Shams Dubai. Avkoppling på HÖG nivå.  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 21 juli 2011 12:03

Alltså... IDIOTER! Ni behöver inte ens läsa detta men jag måååååste avreagera mig på något sätt. Sitter på jobb så jag kan varken gorma eller skrika. Ingen här som är idiot utan andra mongos där ute. Översittare, hatar det! Och jag hatar att vakna upp brevid baby och behöva gå till jobbet, det är extra jobbigt en dag som denna! Önskar att jag kunnat ligga kvar under täcket med honom istället för att handskas med idioter.. Tur att man har gulliga kolleger omkring sig men idag känner jag fan inte ens att det hjälper, tycker bara synd om dem för att jag är en tråkig jävel. Vill bara böla lite, antar att jag är lite fysiskt och psykiskt trött ... Så, nu ska jag sluta gnälla, som sagt, ni behövde ej läsa detta... Jag behövde bara lätta på trycket...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 18 juli 2011 20:04


Jag är en sucker för godis. Åtminstone i perioder. Ofta när jag ätit mycket kolhydrater. Läste nyligen en artikel om detta. Om man som jag är en "protein-person", det vill säga en person som bör äta mycket protein för att undvika blodsockerfall ska man försöka undvika (UNDVIKA, inte plocka bort) att äta för mycket kolhydrater. Detta triggar igång sötsuget och gör att blodsockret sjunker vilket resulterar i det där enorma behovet efter något sött. 


Ökar jag däremot proteinintaget kommer sötsuget inte alls i samma utsträckning, klart jag kan bli sugen ibland, jag är ju bara människa! Men vet ni, mycket sitter också i huvudet! Försök ta reda på vilken "typ" du är och ät sedan det som passar din kropp för att du ska må bra. Givetvis är det också viktigt att äta regelbundet, nästan A och O för en tight kropp för då håller du förbränningen på en jämn nivå. Sen gäller det såklart att äta rätt saker men det förstår ni ju! 


 


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 18 juli 2011 19:16


Usch, idag känner jag mig så... svullen! Hatar sådana dagar när man bara tittar sig i spegeln och känner sig 10 kilo tyngre än dagen innan. Man vet ju att det inte riktigt är så.. konstigt att man kan känna så då!? Nåväl, träningen gick helt OK, kändes tungt just på grund av att jag kände mig som en flobba. Vad gör man? Livet går vidare och imorgon är en ny träningsdag! Slänger upp lite inspiration!


Gisele, vilken kvinna alltså! Så vacker!   

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 18 juli 2011 17:29


Igår gjorde jag och baby egen "glass". Mixade ihop Kesella (10% ig) med frysta bär, in i frysen och VOILA! Som glass fast mycket GODARE och NYTTIGARE! Jag hade köpt fel kesella, köper i vanliga fall 0,1 procentig så denna vi gjorde igår var lite "onyttigare" med sina 144kcal /100 gram jämfört med 55 kcal/100 gram. Men det var ju söndag igår.. :)


Så är du sötsugen? Ät detta och du kan njuta med gott samvete! Dessutom får du i dig en massa nyttigheter i form av protein och vitaminer, något som du inte direkt får i dig från glassen...


Bild google,  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 juli 2011 19:52

Jag vaknar varje dag och tänker "Lyckligare än så här kan man inte bli". Men varje dag har jag fel. Efter varenda spenderad sekund med baby så känner jag mig mer och mer komplett. Och mer och mer lycklig. Underbar känsla. 


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 juli 2011 16:04

God mat, söta människor och så baby. Härlig lördag!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 juli 2011 16:00


Det regnar!


Drog ut baby på en promis, och jag kan säga att det blev en våt sådan. Men härligt. Nu ska vi krypa ner i soffan och titta på Sagan om Ringen, min oskuld ska tas! (Alltså Sagan om Ringen oskuld...) Perfekt filmväder och vi är lite sega efter gårkvällens övningar. "Med andra ord" är ett himla roligt spel alltså! Som vi skrattade... både Hamoun och baby är helt blåsslagna idag, inte lätt att vara tillsammans med vinnarskallar!


Ovido - Quiz & Flashcards