mickies

Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 16 juli 2011 09:21

Jag hade hoppats på att vakna till 30 grader och strålande solsken men det var nog lite att ta i... MEN, jag hänger inte läpp för det för jag VET att detta kommer att bli en toppen dag. Efter jag har gjort mina måsten... Först städa (hur tråkigt är inte det då?) sen gymmet (wiee) sen inhandla kvällens grill (mums) sen... det BÄSTA med dagen... MÖTA UPP BABY!


Slänger upp en somrig bild istället! :)   

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 15 juli 2011 18:47

Hemkommen från en härlig PW, skönt väder även om solen inte är framme. Nu har jag förbrukat nära på 500 kcal vilken är UTMÄRKT eftersom det är dags för tjejmys så nu kan jag gotta mig lite för det förtjänar jag!  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 15 juli 2011 17:05

Hmm alltså... de två senaste dagarna har trafiken på min blogg ökat med nästan 200 %. Jag bara WHAAT? 

Mycket kul! Men jag blir ju så klart nyfiken...

VILKA ÄR NI?:)

Här har ni ju liksom mig!   




Av Mikaela Hutzelmann Persson - 15 juli 2011 16:59


Den här tjuggen är jag! MMM.. visserligen för x antal år sedan då jag bodde i Dubai, men jag tar fram den då och då som motivation och inspiration. För SÅHÄR vill jag INTE se ut... Inte förrän jag är pensionär, då ska jag och baby bli mulliga tillsammans. Tycker man att det är jobbigt att ha andras kroppar som motivationsbilder kan man alltid leta upp en bild på sig själv som "skrämmer" en och som på så vis ger en den där sparken i baken när man känner för att strunta i träningen eller kränga en påse chips. Ibland är det bättre att tänka omvänt, istället för att tänka "Jag vill bli smal" så tänk "Jag vill inte gå upp i vikt". På så vis blir det inte den där vikt-hetsen.. utan snarare det där hälsosamma tänket som jag tjatar om. See what I mean?  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 15 juli 2011 16:54


Gud ja! Omsöm kärlek, omsöm knytnäve. Undrar vad min kära kusin drömde om? Men rätt mysigt att bli lite skedad sådär mitt i natten... Haha! Önskar ibland att jag hade en syster också. Vill absolut inte byta ut min bror (det stadiet har vi kommit förbi!) men en liten syster som man kunde hänga med och dela garderob med hade varit mysigt också! Fast det önskar nog inte Max... Tror en av mig både räcker och blir över!







Av Mikaela Hutzelmann Persson - 14 juli 2011 17:46

Två av mina tre kufinisar! Det roliga är att det ser ut som jag och Bella på denna bilden. Men det är Bella och Fia. Och det VET jag ju, meeeen, jag tänker ändå alltid... Hmm... vad gjorde vi (alltså Bella och jag) när denna bilden togs?  


PUSS!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 14 juli 2011 17:41


Jag är ju lite nördig när det kommer till hälsa, därför jag läser hälsoinriktning. Det är ju ett intresse liksom. Och jag har funderat på det här med bantning… de flesta som bantar är tjocka. ”Afan tänker ni, därför de bantar ju”

Men jag menar att bantningen gjort dem kraftiga. Tänk själv.. så fort du förbjuder dig att själv att äta något, tex kolhydrater, vad är kroppen sugen på? Jo.. Kolhydrater i alla dess former! Förbud = misslyckande. (För merparten)


Tänk istället såhär ”Jag ska böra leva hälsosammare”. Inga förbud, utan små förändringar i vardagen som ger resultat. Cykla till jobb, äta en portion istället för två, byta ut läsken mot vatten… Små saker som kan göra stora underverk. Viktigt är att försöka leva så ”vanligt” som möjligt men med måtta. Där tror jag hemligheten ligger!


Man ska ju må BRA och leva HÄLSOSAMT! Banta är ej hälsosamt och för det mesta mår man inte så bra...! 


En hälsosam kropp är en stark kropp.   

Ovido - Quiz & Flashcards