mickies

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 18:41


Igår gjorde jag och bästa Emilia stan och Väla. Jag "syndade" fast "fyndade", det var ju på rea ;) Men snart blir det att hålla i pengarna. Hösten/vintern/våren blir förhoppningsvis händelserik. Vi körde en heldag, myskväll, två filmer, massa tjejsnack. En Emilia och Micki dag helt enkelt, såna behövs ibland! De är värdefulla.



  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 18:31

Natti har varit hemma på besök. Mys att få träffa henne! Stolt blir man, min fina kusse! Och Fia och Bella med såklart! Kärlek till er töser!   ♥

  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 18:23

Nu är det bestämt, det blir en nu puppy. Det känns... härligt, men också sorgset. Hade hoppats på en valp från Oliver- Jag har funderat idag... kan jag någonsin älska ett djur så mycket som jag älskade (och älskar) honom? Jag tror det.. men det kommer alltid bara finnas en Ollie. Och han kommer alltid att ha den största platsen i mitt hjärta. Han var perfekt. 

   

Det blir en liten pojke, en mörk. Mamma vill att han ska heta Fritte. Jag vet inte.. Jag vill bara ha hem honom, tänkt att ligga och kela med en sån här liten goding i detta rusket. Nu får jag "klara mig" med baby. Men det är inte fy skam det heller! 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 09:32

      Så här små var de sist, ska bli kul att se hur mycket de har växt! :)

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 08:46


Ett litet tips till er som har iPhone (kanske fungerar att ladda ner på andra telefoner också?):


Denna appen fungerar som en riktig motivationskomponent för mig, bäde jag jag springer och är ute och går. Allra helst när jag är ute och går, många gånger så känns det som om man gått i evigheeeeter så är det egentligen bara 3 kilometer, då kan man titta på denna och låta sig sporras att gå några kilometer till. Den mäter sträckan via GPS, håller koll på medelhastighet samt räknar kalorier (för den som tycker det är intressant). Med andra ord så finns det 3 saker som kan sporra en till en längre runda/högre tempo. Jag gillar den skarpt, jag känner mig extra duktig när jag får det "på pappret", si och så långt gick/sprang du. Då vet man att nästa gång ska vi öka tempot eller öka rundan lite till. På så vis stannar man inte heller i sin träning. Sen får man klart ta den med en nypa salt, den är nog inte 100% tillförlitlig men ändå en kul "träningskompis"!


Den bangar heller aldrig!

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 juli 2011 08:37


Ställde klockan tidigt, låg och drog mig lite i sängen, gav mig ut i höstrusket. Skönt var det, men det biter i kinderna. JULI? Knappast. Mötte inte många människor, ibland är det så skönt. Blev bara en liten 40-minutare för att kicka igång kroppen. Idag är det min "fria" dag då jag får unna mig något, något jag är sugen på. Känns aningens onödigt (kontrollfreaket förmanar) men samtidigt nödvändigt (just för att kontrollfreaket inte ska vinna 7 dagar i veckan). Funderar på om jag ska be baby baka scones till kvällsmat, scones och te. Och tända ljus. Eller lite hemlagade pommes med ketchup.. Hmm.. Beslutsångest! Kanske båda? ;)


   

Ser inte direkt ut som högsommar?!  

Ovido - Quiz & Flashcards