mickies

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 27 mars 2011 19:31


Idag är det söndag. Söndagar ska vara avkopplande och spontana. Eller hur? 


Jag vet hur man stavar till spontan.

Jag vet hur man uttalar det.

Men jag vet inte hur man är det.


Mina veckor är strikt planerade in i minsta detalj. Från morgon till kväll. Jag planerar in min träning veckovis. Jobb likaså. Skolan får jag ju reda på i god tid. Stallet vet jag på ett ungefär vilka dagar jag har, annars ser jag till att ta reda på det. Gärna en vecka innan. Helgerna... alltid fullsspäckade, det finns liksom ingen tid till någon spontanitet där inte. 


"Du M, ska vi planera in något med MrX och MrsX snart? Jag kan... låt mig se... jag kan lördag om 3 veckor, har en lucka där mellan 18.00 och frammåt!" 



Jag har inte varit så här extrem innan. Det har blivit sedan jag fyllt mitt liv med allt mer sysselsättning. Saken är den att det börjar gå folk på nerverna (min pojkvän typ). När jag sitter och planerar vårt Väla besök in i minsta detalj så har det kanske gått lite väl långt. En söndag dessutom.


"Men om vi parkerar där. Så har vi Twilfit, På Bergs och Life precis vid varandra. Så om jag springer in på Twilfit så kan du ta Life så kan vi fika sen. Eller ska vi fika först? Eller vill du följa med till Twilfit? Vi kan ju först gå in på Life och sedan Twilfit och sen ta en fika. Eller hur ska vi göra? Vad är bäst?"



Just precis i det läget var det bästa jag kunde göra att hålla käften.



Någon som känner som jag? Eller någon som har tips på hur man skakar av sig kontrollfreaken och släpper fram spontaniteten? För jag börjar verkligen bli ett freak! 




 

    Jag hade inte klarat av att leva utan min almanacka!



Av Mikaela Hutzelmann Persson - 27 mars 2011 19:09


Fick hem en liten rabattkupong, 20% på Twilfit. En timme går fort när man kliver in i den butiken ;-) Och det bästa är att pojkvännen inte klagar, tvärtom! Nu har jag i alla fall lite nya, fräscha undisar, riktigt nice. Jag tycker det känns lyxigt att sätta på sig nya, oanvända underkläder. 


I LOVE HANKY PANKY



För er som inte testat Hanky Panky. BÄSTA trosorna och de enda för mig. De är så jäkla sköna, priset är kanske lite i överkant men de håller i evigheter. Känns som om man inte har några trosor på sig. VS funkar också men Hanky Panky är de bästa ^___^ 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 27 mars 2011 12:06


VILKEN UNDERBAR SÖNDAG!!! 



Hur glad blir man inte då man bara kan slänga på sig skinnjackan när man kilar iväg för att handla lite god frukost? Utan att FRYSA! Energin bara sprudlar genom kroppen och nu ska jag bege mig ut i stallet och njuta av detta underbara väder. Har sällskap med mig... MYS! ;) 


Ny lyssnar jag på en BEYONCE låtar.. alla de gamla godningarna... som jag dansat till Déjà Vu i mina dagar... Och Bonnie & Clyde... Och Single Laidies... Och telephone... (Så mycket SPRING BREAAAAAK) Jajajaaa! Me like!







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards