mickies

Alla inlägg under mars 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 mars 2011 17:44

Imorse lagade min älskling god frukost frukost till mig. Havregrynsgröt med linser i, det borde ni testa. På helgen brukar vi lyxa till det lite och laga den på mjölk och sedan toppa med lite äpplemos och kanel. Jag har faktiskt slutat dricka juice på morgonen. Vatten eller te funkar precis lika bra och är typ noll kalorier :) Supertb! Kan man spara dem till något annat gottit. 


Vi såg Lejonkungen. Jag måste lära mig alla repliker och sånger på engelska nu inför London! Kan dem på svenska, hihi.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 mars 2011 17:39

 

Jag har aldrig varit något big fan av orange. Men efter att kommentarerna haglar när jag har denna på mig så har jag börjat tänka om.. Jag kanske är en orange människa after all?  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 mars 2011 09:27

;)


Det finns något som heter statistik och den visar att det är fler än en som läser det jag skriver. Ändå fick jag bara en kommentar. Så tråkigt. 


Jag funderar över en sak.... 

Jag och Marcus diskuterade hur naveln ser ut på insidan egentligen? Är den fortfarande kopplad till något organ eller? Förslagsvis magsäcken kanske.. Eller hur var det när man var en baby i mammas mage? Eller har man liksom en navel där inne också? 


Någon som vet? I så fall kan ni väl skriva en rad eller två, annars ska jag inte begära något... ;)



Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 mars 2011 19:14

.... får jag mysa med min man :-)

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 mars 2011 13:43

HEJ ALLA GLADA! 


För visst blir man jätteglad av att läsa min blogg? 

Nu hoppas jag att alla som läser detta lämnar ett litet JA i kommentarsfältet! Nej men skämt och sido (eller det där om kommentaren var inget skämt haha), jag slutade blogga i höstas för att jag sa att det stal dyrbar tid från min skola. Men jag har tänkt om, det är ju ingen som tvingar mig att skriva, jag bestämmer ju själv hur mycket och ofta jag vill göra det. Och så kom jag fram till att jag ÄLSKAR att uttrycka mig i ord, och det är inte riktigt samma sak att skriva akademiska texter som att få skriva fritt om mitt för er ganska ointressanta liv ;) Så jag tänkte att vad gör det om 100 år om jag lägger lite tid på att göra något som jag älskar?


ALLA borde göra något var dag som de älskar, tycker ni inte det?


Förutom att skriva så älskar jag att kyssas med min pojkvän (såklart!), rida en runda, träna, promenera i solen, träffa min underbara familj och släkt, lyssna på en bra låt, ta ett varmt bad... Som ni ser är det saker som man lätt kan klämma in bland alla måsten.


   VET NI VAD JAG HAD ETYCKT VAR JÄTTEKUL?? Om alla som läser detta skrev en kommentar om vad som förgyller er dag. Och skriv gärna ett stort JA också som svar på min inledande fråga... ;)  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 mars 2011 13:25

Har verkligen pumpat ur varenda liten ork i mina muskler, så SKÖNT! Armarna darrar, benen darrar, magen hade darrat om den kunnat, tro mig. Var jättenära på att hoppa över träningen, när jag kom hem efter mitt mentorsmöte var min kropp också darrig fast av helt andra anledningar. Trodde att träningen skulle gå skit idag men fan vad jag körde! Det är så underbart skönt att ha kommit igång med träningen igen, ja jisses vilken energi det ger. Kroppen blir trött och knoppen pigg. Känner mig sjukt taggad, det blir man ju av att se resultaten komma smygandes.. mina muskler börjar bli lite definierade igen - härligt. Jag tror dock att man mår bra av att ge sig själv en period då man bara låter det bero, bara vilar och äter det man känner för utan att få ångest. Sen när suget kommer tillbaka igen är det bara att köra på i 190. Slentrian och måsten = inga resultat och risk för skador inom träningen. Det ska vara kul, inspirerande och givande. Nu, "lyxlunch" för det är jag värd!


  

Mumsi mumsi! Jag köper inte studenter som säger "öhh, jag har inte råd eller tid att laga nyttig mat!" Pardon?? Tror ni att CSN sätter in några tusenlappar extra på mitt konto eller? Nej, inte då! Det handlar bara om planering planering planering. Denna måltiden kostar inte många kronor men den är både nyttig och god (okej minus chilisåsen men jag är svag för den) OCH DEN TIG BARA NÅGRA MINUTER ATT TILLAGA. Så skippa skitsnacket! ;) 




Av Mikaela Hutzelmann Persson - 17 mars 2011 11:11

     VAR TAR ORGANEN VÄGEN NÄR MAN DRAR IN MAGEN? 

Min mage ser ju verkligen inte ut såhär när jag inte drar in den (tack och lov) men så imorse så stod jag och funderade över hur organen egentligen får plats när man drar in den. Alla kan ju dra in sin mage, visserligen olika mycket, det har ju att göra med hur man ser ut liksom och jag är ganska smal runt den delen av kroppen just. Alla som känner mig vet ju att jag har en fet röv istället som skymtar lite på en bild ;) 


Men när magen av avslappnad så borde det ju vara i ett läge då organen liksom ligger där dem ska och har de lagom trångt och mysigt. Så än en gång, var tar de vägen? Drar de ihop sig? Åker de ner i benen eller andra delar av kroppen? Eller vad händer? 


Jag kan tillägga att det är ytterst sällan min mage är platt för den är ytterst känslig för stress och brukar allt som oftast inta ett mer "hej jag är på smällen" läge. Jättekul! Ehhh, not!


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 16 mars 2011 22:56

   Matte kom hit, jag vill baaaada!        

Ovido - Quiz & Flashcards