mickies

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 7 maj 2011 09:35


Eftersom vi kom hem trötta efter 12 timmar inne i storstaden dagen innan tillät vi oss att sova ut på söndagen och sedan chilla lite på rummet innan vi begav oss till Camden. Tacka vet jag alla butiker men Camden Town var ändå min favorit upplevelse. Där var mycket folk men tempot var lugnt, och det störde mig ej, det var mysigt att strosa runt med M i handen och njuta av det fina vädret och titta på alla konstiga prylar de hade. Måste visa ett par JÄTTEfina skor jag tittade på.. dumt nog så köpte jag aldrig dem för jag kunde inte bestämma mig riktigt...


Jag valde mellan de rosa och de svarta högst upp ;)   


De hade verkligen jättemycket fina saker också bland att det konstiga och jag ångrar att jag inte handlade mer utav vissa saker, smycken hade de jättefina, handgjorda. Likaså stora doftljus men med tanke på att jag redan gott lös rätt bra inne i London var jag lite orolig för att behöva betala övervikt. Efter att ha strosat runt ett tag satte vi oss tillslut på ett litet café i solen och hade det gott. Åt engod lunch för att få lite nya krafter och för första gången under resans gång hade vi inte en tid att passa - jätteskönt! 

 Trots att vi spenderade hela dagen i Camden (typ) så hann vi inte se hälften ens en gång. Vissa butiker fastnade man i lite extralänge, bland annat en som sålde massa fina gamla skyltar. Köpte en jättefin efter enorm beslutsångest, hade kunnat köpa 20-30 stycken lätt men de var rätt dyra... så det tog en stunds velande sen lyckades jag välja ut en. Mitt intresse för mat är inte sådär jättestort egentligen men det var rätt kul att gå runt inne på matmarknaden för de hade verkligen en hel del unika saker... Eller vad sägs om denna menyn?

Vad sägs om en känguguburgare? Eller kanske en strutsburgare?


Överallt gick alla runt med stora ananas drickor så vi letade upp stället där de sålde sådana. Det var där vi fick pinacolada utan colada :) Jättegoda var dem! Och det kändes lyxigt att gå runt i värmen och svalka sig med en iskall ananasdryck!

   Gott!


Mycket mat känns det nu som haha. Nåväl, kvällen avslutade vi på rummet med roomservice (mer mat) och film! Myspys. Aningens vemodiga inför hemresan.... 

Ovido - Quiz & Flashcards