mickies

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 12 juni 2011 13:02


För det är nog så en del ser det, att jag är en tråkig liten stugsittare. Men jag ääääälskar att vara hemma. Jag har förändrats mycket sedan jag fick en egen lägenhet (inte pojkvän som många tror). Dels krävs det en hel del pusslande rent eknomisk för att få ihop alla utgifter när man är student. Och dels så har jag helt andra förutsättningar nu mer. När jag bodde hemma tyckte jag om att vara hemma, ibland. Men jag var livrädd för att missa något. Därför var jag hela tiden på språng.

Nu känner jag att mina intressen förändrats. Jag har ett hem att bjuda in folk till. Ett hem där man kan hitta på massvis med saker tillsammans utan att behöva sänka ett gäng shots och en flaska vin. (Man kan göra det också, oroa er ej) 


Nu mer föredrar jag en mysig filmkväll, vinkväll, matlagningskväll, spelkväll, tekväll som kanske börjas med en promenad eller vad som helst... Antingen med min pojkvän eller med mina vänner. Eller med båda! Man kan ju kombinera. 


Förlåt att jag inte är den galna, partysugna Mikaelan längre, men jag har nog växt ifrån det beteendet. Jag har haft kul de senaste gångerna jag har varit ute. Men jag känner mig inte "hemma" i de miljöerna längre. Jag hade hellre tagit med mig de vänner jag haft omkring mig då och druckit det vinet eller de drinkarna hemma hos mig. Eller bara haft en vänlig myskväll med god mat och mycket snack. 


Vi kanske kan mötas på mitten? Jag ger er lite party-mickis och ni ger mig lite stugsittar-vän? 


Jag uppskattar också min familj mer nu när jag inte ser dem varje dag. Lite för mycket ibland för jag bryr mig liksom fast att jag borde chilla lite. Men men... Det är inte bara mitt synliga beteende som har förändrats. (Vill jag tro) Jag känner själv att jag är mer omtänksam och mindre ego-centrerad numer. Jag hoppas att jag lyckas leverera det?!  ♥


En undring... varför tror folk att man blivit singel bara för att man syns ute en kväll på stan? Jag har aldrig varit så lite singel som nu, finns bara en för mig just nu.  ♥


 

Ni är alla underbara 




Om någon känner sig "glömd" så betyder det inte att jag glömt er utan att jag bara har en väldig massa bilder på min dator. Hade tagit en evighet att hitta en bild på alla som är underbara. Känner du dig underbar? Då är du med största sannolikhet också det :)

           

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 10 juni 2011 18:30

Nu är det helg!

Solen sken när jag kom ut från jobb så nu ska det gottas lite på ballkongen med lite solnedgång och snack! Inte fel såhär en fredag. Tror jag ska dricka en liten droppe rosé också bara för att fira mitt betyg. Det får dock bli en förhållandevis lugn helg, snart tenta!  


Ser ni hjärtat förresten? 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 10 juni 2011 17:58


Detta var det bästa sättet att "ge igen på" ! Glad att jag inte gjorde något förhastat, detta blev min hämd. GOTT känns det. Detta gynnar ju liksom mig med ;)


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 9 juni 2011 13:55


FATTAR NI DET? 


DET


ÄR


MIN


TUR


NU



Min tur att vara familjens ljushuvud. 



Nu ska jag fortsätta dansa här! 


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 7 juni 2011 18:43


Jag saknar nästan skolan lite.. Hur tokigt det än låter! Vilken tur att jag inte är riiiiiktigt klar än! Har lite kvar att plugga. Men min kropp har redan gått in i viloläge vilket innebär att jag blivit sjuk. Alltid så fort terminen är över så kommer det.



Dagarna känns så långa nu... speciellt eftersom jag inte kan träna för tillfället.. Det är inte riktigt min grej att bara ha ett jobb att gå till. Jag vill gärna plugga, jobba, träna, umgås.. allt på en och samma gång. Så har ni lite sysslor ni ej orkar utföra... HÖR AV ER! ;)  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 7 juni 2011 17:21


Har ni läst Aftonbladet? Om pojken (mannen) som tog livet av sig "live" via ett forum? 

Hur kan något sådant få hända? Allvarligt talat? Eller rättare sagt.. det som sker det sker, förmodligen hade ingen kunnat stoppa honom. Men att hetsa honom till att göra det? Hur kan man önska livet av någon man inte känner? Vilka idioter det finns där ute. 

Lider med hans familj som inte kan sörja i fred utan om påminns av det i media och på internet. Tänk att inte kunna förhindra att filmen fortsätter spridas.. Att veta att egentligen vem som helst kan se deras son ta livet av sig. Skrämmande hur enkelt det är att hitta en sådan film på internet. Några enkla knapptryck och sedan är man där. 


Kanske sjukt av mig att leta och sedan titta? Förmodligen. Jag antar att jag hade svårt att tro på galenskaperna och var tvungen att "se det med egna ögon". Hoppas de som hetsade till det mår som de förtjänar nu. Troligen är det störda människor som inte känner någon empati.


Hoppas att pojkens (mannens) familj kan ta sig igenom denna tragedin trots all oönskad uppmärksamhet.

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 juni 2011 23:13

Det är över ett år sedan vi var galna ihop, imorgon är det dags igen! 


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 juni 2011 18:36


Men idag kom det... 



A-C - "Är det någon av er som ....... Mazda?"


Funderar en stund över vad jag har i min matlåta...


Jag - "A-C, jag har med mig pasta!"


A-C ser ut som ett levande frågetecken.. i mååååånga sekunder..


A-C - "Vaaaaa?"



Kanske inte så kul för "utomstående" men vi hade kul åt det idag på jobbet. Mazda är en kund som vi jobbar med. Tydligen. Mazda, Pasta. Inte så lätt att höra skillnad på dem, eller?






Ovido - Quiz & Flashcards