mickies

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

I'M BACK

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 22 augusti 2011 18:29

Träningen idag gick så jäkla bra. Musklerna var laddade med energi efter vilan och jag orkade verkligen pumpa ut varenda muskel. Det tog 5 minuter extra att gå hem från gymmet idag för att jag var så trött, så ska det ALLTID vara! (Jag går ofta dit och hem = lite extra motion.)


Efter sommarens hårda tränande, strikta diet och eviga jobbande så höll min kropp på att kollapsa förra veckan. Efter uppvärmningen på ett pass var min enda tanke "Hur ska jag orka detta?". Kroppen var inte alls med mig, hjärtat pumpa och jag kände mig helt orkeslös, som om varenda muskel lämnat min kropp. Veckor av frossa, ständig huvudvärk och muskelvärk räckte inte för att få mig att stanna upp utan detta blev mitt wake-up call. Övertränad. FUCK. Egentligen kanske jag skulle vilat längre men jag har för mycket myror i brallan, hihi. 


Jag är en person som puschar mig själv väldigt hårt. Ståller höga krav etc etc, många gånger går det mot det extrema och jag vill vara fröken duktig på alla plan. Dessvärre är jag (tydligen) ingen ironwoman som kan jobba heltid +2-3 nätter i veckan och sedan träna minst en timme om dagen. Att jag sedan minskade portionerna mer och mer på min extremt nyttiga "diet" gjorde mitt leverne onyttigt istället. Lite sur är jag på mig själv, för jag kan det där på mina 10 fingrar. Intag, uttag etc etc, mitt intag var alldeles för litet.. Många gånger tränade jag bort större delen av det. VILKET INTE ÄR OK!!! Men ja.. ibland slår det lite slint i huvudet på en och att prega in mat i munnen när man är helt slut och saknar aptit är inte det lättaste..


Till hösten får det med andra ord bli (lite) lugnare. Höga krav i skolan, höga krav med träning. Lite mindre höga krav med jobb. 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 13 september 2011 10:00

Jag kände att det behövdes en nystart. Positivt tänkande efter sommarens knasiga tankar. Så därför börjar jag hösten med en ny sida. En del inlägg har jag velat spara, därför har jag flyttat över/kommer flytta över dem.  LÄNK TILL MIN NYA BLOGG ...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 12 september 2011 11:09


Rock'n Blue     Jag behövde en ny svart skinnjacka. Så nu hänger det en sådan som ovan (fast i svart då) i min garderob. Mitt andra skinn i höst. Den är lite stor men jag tänkte att man ska få plats med en tjock tröja under. Dessutom hade de b...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 12 september 2011 08:14


Förra veckan satt vi och pratade om sjukdomar. Och jag är aldrig sjuk, på riktigt, sist jag kan minnas att jag var sjuk var efter nollningen. 40 graders feber och en riktig dunderförkylning. Annars brukar jag hålla mig frisk. Blir jag väl sjuk är det...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 8 september 2011 17:46


Paolo Nutini, sprängande huvudvärk, mysdress, arbetsrätt upp över öronen, kaos i kolan. Kanske dags för ett varmt bad och lite Pretty Little Liars? Snart dags att ladda för jobb, sen hem och sova, vakna frisk och pigg, för imorgon är det fredag och d...

Ovido - Quiz & Flashcards