mickies

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

FAILURE?

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 24 augusti 2011 13:29


De finns alltid där. Oavsett vilket hurmör man är på. De är alltid lyckliga över att man kommer. Oavsett ansiktsutryck. De är den bästa trösten när man tappar kontrollen, mister perfektionen. För i min värld måste allting vara perfekt. Det finns inget annat. Perfekt och under kontroll. Planerat in i minsta detalj.

Perfekta betyg. Perfekt kollega. Perfekt hår. Perfekt kropp. Perfekt lägenhet. Perfekt familj. Perfekta vänner. Perfekt förhållande.


Hur normalt?

Inte jätte.


-Vad är en  perfekt familj? Egentligen när var och en får vara sin egen. Ändå försöker jag jämt ändra på dem när jag är hemma.


- Vad är en perfekt vän? En vän som ställer upp i ur och skur. Varför kräver jag då mer?


- Vad är ett perfekt förhållande? En relation fyld av kärlek, omtanke och glädje där båda individerna får vara sig själva. Inte uppiffade kuddar, nybäddad säng och skinande diskbänk.


Ollie var bäst på att ge råd i det tysta. Lyssnade, suckade, la sitt stora nallehuvud i ens knä och gav en blicken. Blicken som sa "Skärp dig nu Mikaela!" 


"Krabban" är väl inte riktigt där än. Han klättrar upp på min mage, tittar på mig, slickar mig i hela ansiktet och avslutar med att tugga i sig min näsa. "Kom igen nu matte, ligg inte här och sura, leeeek med mig".


Sån är jag. Schitzo, perfektionist, stressad, kontrollfreak. Var tog glädjen vägen? Det är som Ollie sa med sin blick "Skärp dig nu Mikaela!". Annars? Ja.. annars får jag nog leva mitt perfekta liv på egen hand utan vänner, familj och kärlek. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 13 september 2011 10:00

Jag kände att det behövdes en nystart. Positivt tänkande efter sommarens knasiga tankar. Så därför börjar jag hösten med en ny sida. En del inlägg har jag velat spara, därför har jag flyttat över/kommer flytta över dem.  LÄNK TILL MIN NYA BLOGG ...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 12 september 2011 11:09


Rock'n Blue     Jag behövde en ny svart skinnjacka. Så nu hänger det en sådan som ovan (fast i svart då) i min garderob. Mitt andra skinn i höst. Den är lite stor men jag tänkte att man ska få plats med en tjock tröja under. Dessutom hade de b...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 12 september 2011 08:14


Förra veckan satt vi och pratade om sjukdomar. Och jag är aldrig sjuk, på riktigt, sist jag kan minnas att jag var sjuk var efter nollningen. 40 graders feber och en riktig dunderförkylning. Annars brukar jag hålla mig frisk. Blir jag väl sjuk är det...

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 8 september 2011 17:46


Paolo Nutini, sprängande huvudvärk, mysdress, arbetsrätt upp över öronen, kaos i kolan. Kanske dags för ett varmt bad och lite Pretty Little Liars? Snart dags att ladda för jobb, sen hem och sova, vakna frisk och pigg, för imorgon är det fredag och d...

Ovido - Quiz & Flashcards