mickies

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 april 2011 22:59


Jag känner mig så puttignuttig och jag VET att jag är en sådan störig typ som jag själv blängt på men jag kan inte låta bli att överösa M med kärlek. Det går inte. Ni märker ju själva... 

Det är våren... Skyller på det. Och förväntningar inför vår första riktiga resa tillsammans (CPH var ju bara en weekend)... 


Idag har jag pluggat, städat, tvättat, lagat mat som en riktig husfru. Wonderful. M har funnits i närheten, inte tvunget vid min sida. Men bara vetskapen om att han finns inom räckhåll är ljuvlig. Jag är STÖRIG jag vet! 


Ligger här nu och glädjs åt mina påskägg. Skriver inköpslisa inför London (Of Course.. Planerarn i ett nötskal). Inser att jag skulle behöva en tio lax till. Minst... Hmm... Ibland suger det att vara student! Nåväl. Om cirka... 36 timmar befinner jag mig i London. Det ni. Efter den senaste tidens hets så känns det JÄVLIGT gott och VÄLFÖRTJÄNT! Jag älskar storstäder.. Jag har inte varit i så många.. Rom, Berlin, Stockholm och Köpenhamn (räknas faktiskt också), New York... Kairo... Var ändå ett par stycken visst! Räknas Jerusalem? Det var HÄFTIGT!



   Berlin -08

   Rom - 07 


Har tyvärr inga bilder på datorn från de andra :/ 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 april 2011 22:32

Redan två påskägg och det är inte ens påsk! :)  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 19 april 2011 11:23


M hjälper mig att städa, han tycker liksom att han också är med och "skitar ner". Alltså ett frivilligt val. Tar på sig ansvaret för dammsugningen med stor seriositet. Det gillas skarpt från min sida. Själv står jag ute på balkongen och rister dammtrasa, tänker, "fy fan vad skitigt här är" dammar lite med dammtrasan, funderar, "undra om man kan dammsuga här ute?" och beslutar mig för att sno åt mig dammsugaren och göra det sen.


Går in för att lämna ifrån mig dammtrasa och fixa lite. Kommer in i vardagsrummet, dammsugaren dånar för fullt men M och den är borta. Står ute på ballkongen och DAMMSUGAR! Ofta! Jag tänke tanken, sa den aldrig högt. 


Är det vanligt att dammsuga sin balkong eller är vi två bara ovanliga och helt perfekta för varandra?


Ser kanske inte så kärleksfullt ut men det är kärlek. Kärlek och galenskap.   

Ovido - Quiz & Flashcards