mickies

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 20 april 2011 00:11

Sömnlös med mina tankar.

    Vem är jag? Vem vill jag vara? HUR vill jag vara?

Inte på insidan... utan på utsidan.

Blond? Brunett? Redhead?

Jag vill bara vara vacker i dina ögon.

Vad trivs jag som? Smal, tjock? Mullig? Jag är varken eller, bara... fel. Ena dagen älskar jag kurvor, nästa dag ser jag bara fett, fett, fett. Vilket fack passar jag in i? Ena dagen är Beyonces kropp efterlängtad, fina former.. Nästa dag, Angelinas taniga uppenbarelse. Jag har varken de rätta kurvorna eller den nätta benstomen.

STORA eller SMÅ?

Äkta eller oäkta?

Mjuk eller hård?

Äta eller inte?

Vit som snö eller brun och fräsch?


Vill man vara fin får man lida pin...

När har man växt färdigt? Växt in i sin kropp? När slutar man söka efter perfektion? Vad är perfektion? Mycket vill ha mer. 

Stort blir litet, smalt blir tjockt, omvända proportioner, stirrar mig blind i spegeln. Det är så lätt att se allt som är vackert hos en annan person, skänka kärlek och uppskattning.

Frågan är bara, när ska jag lära mig att uppskatta, acceptera och älska det jag har? 



































































Ovido - Quiz & Flashcards