mickies

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 6 april 2011 08:03


Jag känner mig fortfarande inte helt kry, litar inte tillräckligt på min kropp för att jag ska bege mig till skolan hela dagen så det får bli hemma-plugg idag. Vilket känns trist för idag skulle vi prata om etik under en workshop bland annat och de brukar vara otroligt givande. 


Nåväl.. Däckade i sängen igår, min älskling kom med coca cola (måste ju finnas något bra med att vara magsjuk) tog några sug (dricker alltid med sugrör) och sedan sussade jag gott. 


Vaknade klockan 7 och tänkte, fortsätta sova eller gå upp? Gick upp, kände efter och insåg att nej... jag vågar inte... så gick och la mig igen och har sedan dess legat och läst lite. Jag tycker om att gå upp lite tidigare så att man kan unna sig att bara läsa en skvallertidning eller en bra bok innan man sätter igång med plugget. Det känns lyxigt!


   

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 5 april 2011 19:51

  Ett minne för livet. Miami - spontant - för evigt. 


"Miami Ink, wohooo! Ta ett kort på oss Micki!"

  "Määääh, kan vi inte gå in? Vi kanske kommer med på TV, hoppas inte så som vi ser ut..."

"Ska vi, ska vi inte, KOMSI KOMSI"

   

Och utan att veta hur det egentligen gick till så satt jag där och "skrev in mig". Man kan inte vara på Miami Ink utan att komma ut med en tatoo enligt min mening, och så gjorde jag det. Natti "Oh men Micki, nu kommer Mats tycka att jag är oansvarig, jag har ju ansvaret för dig!" Så söt!

   Nervööööös! Vad ska pappa säga? Och mamma? Och tänk om jag får hepatit eller HIV??! Äsch, skit samma! Nu köööör vi! Andas... andas.... aaaaandas....

  Natti studsade runt som en studsiboll - "E du nervööööös Micki?? Jag är!" Bella - "Alltså Micki, tänk att du har en tatuering från Miami Ink snart, så cooolt" Fredde - "Hur mår du Micki?"

  Några minuter och sedan var jag märkt för livet.. Spontant.. javisst! Älskar den, ÄLSKAR den. Har inte ångrat den en sekund. Den är en del av mig, och nej, ingen alkohol inblandat!

  Mickis, kan tyckas ego. Men den sitter ju på mig och jag kommer alltid att vara Mickis. Den har en historia.. och vet man den så förstår man också att den inte är så ego.. 

  Ser ut som ett mongo men va fan. Jag var lycklig & adrenalinstinn, jag var nygaddad, jag var i MIAMI på väg till Key West med mina kära kusiner och Fredde... Ni kan inte klandra mig.. ;) Jag bjuder på dessa kioskmongobilder bara för att de gör mig så GLAD!  


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 5 april 2011 19:38


Mysig lunch med älskling resulterade i mindre mysig Mickies. Fy fan vad jag ulkat och haft mig, så vidrig. Usch usch... Verkligen tömt in och ut på mig själv, sådär fräscht... Nu är jag superhungrig men jag vet ej om jag vågar äta... orka med en ny våg av äcklande? Hoppas hoppas HOPPPAS att det inte är maginfluensa.. 


Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 april 2011 21:39

Bara för att jag gnisslar tänderna och är allmänt stimmig i sömnen så har han börjat låsa in mig i mitt källarförråd om kvällarna... Jag hoppas på att han somnar före mig i natt så att jag åtminstone kan få sova på soffan.... 


;)

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 3 april 2011 21:32


Känns bra får jag säga! Jag och M bestämde oss för en liten promenad, slutade med milen! Nu är det dags att bita ner naglarna... till  en norsk skräckfilm... 


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 2 april 2011 18:55

 


 

 


Mys på balkongen, nu är det vår!  

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 2 april 2011 14:29


Tråkig? Jag? Näee! Jag börjar ju dagen med en shot. Inte lika effektivt som vodka men nog blir man pigg alltid ;)


 

Av Mikaela Hutzelmann Persson - 2 april 2011 14:19


Sitter med mitt reflektionspapper och HERREJÖSSES vad intressant det är. Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om hälsofrämjande ledarskap och medarbetskap. MEN jag har ju bara max 700 ord på mig! Utmaning! Sammanfatta 2 böcker (plus några till för jag siktar på högt betyg) på två sidor samt lämna utrymme för egna tankar och idéer är inte lätt. Speciellt inte när man är som jag som TÄNKER väldigt mycket. Jag gör faktiskt de...


Var tvungen att ta en paus för att skriva av mig lite... så jag kan fokusera sen, fatta mig kort och ta med det relevanta. Jag är rätt glad för att ordbajsa. Ska äta lite hallon också, mumsi mumsi! Hallon é fint får jag säga!  

Ovido - Quiz & Flashcards